Taxidermia, ahogy én látom

Erm, nos, már jópár emberrel vitába keveredtem e film kapcsán, mert nem nagyon nyerte el a tetszésemet, de a belinkelt kritika írója szerintem is elmehetne havat lapátolni, mert ennyire nem volt rossz.

—- aki nem látta még, de szeretné, az ne olvasson tovább —-

A film első epizódja lényegében tényleg az arc (már elfelejtettem a nevét) farka körül forog és esetenként szerintem is indokolatlanul mutogatják, de azért ez a dolog nem annyira vészes, mint ahogy Jepe leírja. Bár tény, én is úgy éreztem néha, hogy csak azért kerül a vászonra, hogy a rendezők megmutassák, hogy milyen tökös gyerekek és ki merik rakni.

Igen, sok a gusztustalanság a filmben, a linkelt kritika nagyjából annyiból áll, hogy ezeket a gusztustalanságokat ócsárolja. Nekem nem azzal van bajom, hogy benne vannak a filmben, hanem hogy nem igazán van szerepük. Nem támasztanak alá semmilyen súlyos cselekményt, úgy is el lehetett volna mesélni a történetet, hogy ezek kimaradnak belőle, max nem beszélnénk róla ennyit.

Úgy veszem észre, hogy épp azért olyan menő ez a film, mert undorító jelenetekkel van tele. Akik odavannak érte, azok ezzel hencegnek, és aki nem azért megy be a moziba, hogy pöcsöket meg belezést meg hasonlókat lásson és nem ért velük egyet az maradi, korlátolt és szar arc.

Szerintem korántsem annyira nagy durranás a Taxidermia, mint amilynek kikiáltották. Egy olyan animációs filmhez tudnám hasonlítani, aminek gyönyörű, korábban még nem látott grafikája van és a készítők kitaláltak valami törtétetet, hogy legyen okuk azzal villogni, hogy milyen baromi jól néz ki. Jelen esetben ez gusztustalanságok láncolata, ami magyar filmben, meg úgy általában a mozikban még nem nagyon volt látható némi vicceskedéssel és történelmi vonatkozással. A film lényege, amiről szól, három generáció életének bemutatása, szatírája valahogy sehol sincs megemlítve, ha nem lenne benne semmi gusztustalan, akkor valószínűleg nem is hallottunk volna róla. Pedig nagyonis fontosnak tartom, hogy beszéljünk a közelmúltról (az utóbbi pár 10-20 évről) bármilyen formában.

Amiben viszont egyetértek a linkelt kritikával, az a disznós rész. Bízom benne, hogy egy élő disznót sem döfködtek és kínoztak, ez amúgy is megengedhetetlen, de egy államilag támogatott filmben meg pláne.

Remélem nem mondja most minden filmrendező, hogy “ha a Taxidermiában verhette a fickó a farkát, akkor az én filmemben is verheti”, és akkor még a preparálós jelenetről nem is beszéltem, szóval remélem nem lesz ebből divat.

Nem írok többet, tudom hogy már úgyis szeretnétek, gyertek és mondjátok a kommentekben, hogy szar arc vagyok, attól még nem fogom azt mondani, hogy jó a film, mwhaha

Szabi

Egy hozzászólás to “Taxidermia, ahogy én látom”

Vélemény, hozzászólás?

