Akkor legyen zene – Metalcore

No, már itt vagyok egy ideje, de még egy szót se szóltam igazából. Most jól megtöröm ezt a csendet, és kapásból a sűrűjébe ugrunk.

Lemezajánló következik. Mert megérdemled. ;)

Haste the Day – Pressure the Hinges (2007)

hastethedayUgyan relatíve új vagyok a metalcore műfajban, de már most eldöntöttem, hogy a Haste the Day az kedvenc lesz. Úgyhogy bocsánat a részrehajlásért, de egyszerűen nem tudom letenni. :D Ugyan a korábbi albumokkal nem volt dolgom, nem ismerem az előző énekes énekstílusát. De talán pont így izgalmasabb. ;)

Az album kellemes introval nyit (Eye of the Needle), s ennek effektezett vokálja később még visszatér.

Ezt követi a címadó dal, ami egész egyszerűen zseniális. Jól elindítja azt a hangulatot, ami az album matematikai közepéig tart. Ahol is a Janet’s Planet lelassít mindent. Ezután már a láng is nyugodtabb. Készül a végzet. A következő Servant Ties még egy gyors, ütemes dal, de a StitchesVertigo páros már jóval megfontoltabb, lassabb. Akeldema: egy utolsó gyorsítás, mielőtt a rövid, lassú akusztikus átvezetéssel (Eremus) eljutunk az album végére, és egyben igazi csúcspontjába: Chorus of Angels.

pressureA záró dalról jóformán csak pátosszal tudnék írni. Filmzenei tökéletesség, ami jellemzi, az intro effektezett vokálja itt tér vissza, mintegy keretet adva az albumnak. Az Armageddon már közel van. Láttam az Angyalokat együtt énekelni… Ébresztik az álomba szenderült világot… Próba elé állítják majd az embert… Az ég megnyílik és vörösen izzik majdan…

Tökéletes befejezése egy tökéletes albumnak.

Összességében egy jól összerakott metalcore alkotást kapunk. Húzós riffek, jól eltalált dobtémák. Jó gyorsítások, jó lassítások, breakdown jókor, jó helyen. Talán kicsit kiszámítható is, de csak kicsit. Az ének ellentétessége zseniális szinkronba van hozva: mélyről jövő ordibálós-hörgős kontra tiszta hangok. Aktuális tematika – több emberben is amolyan világvége hangulatot vélek felfedezni… (És ez megijeszt, nem is kicsit…)

A Haste the Day pedig méltán tagja annak a társaságnak, melyet az As I Lay Dying, a He Is Legend, vagy az Underøath fémjelez.

Kóstolónak nézzed meg a Myspace profiljukat. Érdemes. Meg ezt a videót is.

Haste the Day – Pressure the Hinges (2007) – Solid State Records

  1. “Eye Of The Needle” – 1:18
  2. “Pressure The Hinges” – 4:12
  3. “The Minor Prophets” – 4:17
  4. “The Oracle” – 3:31
  5. “White Collar” – 4:27
  6. “Needles” – 4:18
  7. “Janet’s Planet” – 4:29
  8. “Servant Ties” – 4:12
  9. “Stitches” – 4:17
  10. “Vertigo” – 2:51
  11. “Akeldema” – 2:49
  12. “Eremus” – 1:30
  13. “Chorus Of Angels” – 6:12

(Ez a link meg itt sincs, jó? :P 24 óra múlva töröljed, mert nem szép dolog lenyúlni.)

– berciXcore

4 hozzászólás to “Akkor legyen zene – Metalcore”

  1. Végre szabika kicsiny kompenzációjaként megérkezett hozzám is az album. én persze régen nem vagyok képben ilyen sítlus jegyekkel, de a metalcore az nem kicsit durvább ennél? mondjuk oylan Cataractos? ez nekem elég lájtinak hat, persze ez nem azt jelenti hogy rossz, sőt kifejezetten teccik, de ez kábé olyan mint a linkinpark. szép legények húzzák a talpalávalót. de most legalább ezt is tudom! még sok ilyet!!!

  2. Hella!
    Megjegyzésképpen sztem a Haste The Day az kemény Metalcore, bár ezt az albumot még nem hallottam. Az előző két album (When everything falls, Burning Bridges) kőkemény zúzda volt, szinte végighörögték az egészet, de attól még jó volt. Hát én nem tudnám az LPhez hasonlítani, bár mondom, még nem hallottam ezt az albumot…
    Majd még meghallgatom és ha változást vélek felfedezni, akkor talán még visszanézek.

  3. hello! tényleg nagyon jó album lett! nekem az előző albumokban nem tetszik az énekes hörgése.. de az újban nagyon eltalálták.

  4. ha már metalcore akkor as i lay dying meg embers XD

Vélemény, hozzászólás?

