A legjobb rész

Épp magamba tömtem fél csomag Merci csokoládét. A dobozban 6 fajta csoki van, és épp dilemmába estem, amikor rájöttem, hogy már csak olyanok maradtak meg, amiket nem szeretek. Enni vagy nem enni? – Ez itt a kérdés. Persze a válasz nem olyan ördöngős, de szeretem túlbonyolítani a dolgokat. Hogy végülis ettem e, az csak a katt után derül ki…

A legtöbb kajában megvan a kedvenc részünk, amit mindennél jobban szeretünk. Van, aki ezt gyorsan befalja, aztán megy tovább a megmaradó részekre, és vannak olyanok is, akik a legjobbat a végére hagyják. Végülis mindkettő mellett fel lehet hozni érveket.

A tartogatók azt szokták mondani, hogy azért eszik meg a legvégén a legfinomabbat, hogy az legyen a legutolsó élmény, így amikor visszagondolunk, legelőször az fog az eszünkbe jutni. Nomeg a szánk íze a következő fogmosásig/pálinkáig olyan marad. Fogszabályzósok a legutóbb elfogyasztott dologból még el is raktároznak kicsit, hogy egyenletesen oldódva, akár napokon keresztül a finomság ingerelje az ízlelőbimbókat. Persze ehhez mást nem szabad enni, fogat mosni végképp tilos, viszont emiatt fél óra után, ha kinyitja a száját, két kilóméteres körzetben elkezd mindenki öklendezni, majd meghal.

A habzsolók azt mondják, hogy minek várni? Még a végén jól laknak a kevésbé szeretett részekkel, és a legjobbra már nem marad hely. Teljesen érthető. Kárpe-diem, vaze!

Eddig abból indultam ki, hogy a kaja/nasi/akármi teljes elfogyasztása a cél. Persze, csúnya dolog kárba veszni hagyni az ételt, az eszkimók meg éheznek, de én megértem azokat, akik nem eszik meg az egészet. Miért enném meg például az elöttem heverő, maroknyi étcsokit, ha egyszer nem szeretem? Ez az első kettő nézőpont öszvér gyermeke. A másodikból örökölte, hogy a legjobbakat az elején együk meg, az elsőből pedig, hogy nem jó, ha a szánk ízét egy kevésbé finom elrontja. Ebből egyenesen következik, hogy a nem finomat nem esszük meg.

Te előrelátó, habzsoló, vagy pazarló vagy?

Óh, és a válasz a bevezetőben feltett kérdésre: nem enni.

Mi az eset tanulsága? Már fél doboz Merci is bőven elég, hogy fájjon az ember hasa.

Szabi

Vélemény, hozzászólás?

