Linkin Park – Minutes to Midnight

Kicsit elkéstem az albummal, először éjjel kettőkor hallgattam meg. Akkor még úgy gondoltam, hogy a fáradtság miatt nem jegyeztem meg nagyon a számokat, így ébredés után is beraktam. Persze, még nem jelent meg, szóval nem lennék meglepődve, ha a tracklista és a borító addig még változna, bár nem hiszem. Teljesen vegyes érzelmekkel viseltetek az új album iránt, még nem tudom, hogy tetszik e, vagy sem. Remélem a bejegyzés végére el fogom tudni dönteni. Katt beljebb! [=

Már a klippből gyaníthattuk, hogy a banda stílusváltáson ment keresztül, ami nem baj. Ha egy banda úgy vált stílust, hogy közben meg tudja őrizni azt a jellegzetességét, amitől egy másodperc alatt fel lehet ismerni, hogy az ő számukat halljuk, akkor még érdekes is lehet. Ilyen szempontból egy rossz szavam nem lehet a Linkin Parkra.

A legfőbb bajom az, hogy nem hagy nyomot az új album. Van egy-két húzó szám rajta, de a többi csak úgy tovasiklik. Nincsenek olyan dallamok, amiről meg tudnám jegyezni, hogy melyik szám melyik. Nem rossz, abból a szempontból, hogy hallgatható, már vagy ötödször megy le és még mindig nem zavar, viszont ennyi hallgatás után illene tudni, hogy épp melyik szám megy és mi fogja követni. Lehet, hogy a probléma ott keresendő, hogy sok a lassú szám, amiket én nem nagyon csípek.

Hangzásra lágyabb lett, kevesebb ordítás, kevesebb súlyos gitár, kevesebb lázadás, több érzelgősség, több tötymörgés lassúzás. Ez egy olyan “ülök az ablakban, nézem, ahogy esik az eső, és baromira jól esne egy ölelés” album. Néha kicsit feltámad a szél, lecsap egy-két villám, de ezek nem tartanak sokáig.

Nekem tetsző számok: Given Up, No More Sorrow, What I’ve Done, Bleed it Out. 4 a 11-ből (az intrót beleszámítva 12). Nem túl jó arány. Bár, a nap folyamán lehet, hogy esni fog, akkor majd talán jobban be fog jönni.

Egy zenekar új albumáról írni azért nehéz, mert óhatatlanul összehasonlítjuk a korábbiakkal, ami nem feltétlen jó. Viszont akárhogy is nézem, összességében ez az új anyag nem tetszik. Az pedig szörnyű, hogy a régi bandák sorra betunyulnak. Ezzel a Linkin Park be fog állni Rob Zombie és Powerman 5000 mögé, az erejüket vesztett, belassult új albumot kiadók sorába.

Az ős Linkin Park rajongók tuti meg fogják venni, viszont új közönséget nem hiszem, hogy túlzottan fog hozni. Aki lassú és érzelgős zenét akar, az talál olyat, ami ennél sokkal jobban odavág, aki pedig a gyorsabb dolgokat szereti, az hülyét fog kapni a számok legtöbbjétől.

Klipp: What I’ve Done

Linkin Park @ homepage / Linkin Park @ myspace

Letöltési linket én nem adok, de ők igen.

Szabi

Reklámok

10 hozzászólás to “Linkin Park – Minutes to Midnight”

  1. Nekem sem tetszik :D
    Én 3-at szeretek a 11-ből, ez 4 pontot jelent :(

  2. nekem tetszik, szerintem nem szerencsés elvárásokkal hallgatni.. annó nekem még a 2. album is csalódás volt évekig hentergett a polcon, mire rájöttem, hogy jó. nem tudom, mi vitte rá őket a váltásra, de amíg belülről jönnek a dolgok, jó.

  3. Az télleg nagyon igaz hogy teljesen más mint az előzőek…sztem nem rosz de nekem van azért egy kis hiányérzetem, hiányzik a régi Linkin….
    Az a baj hogy főleg lassú számok vannak pedig lehetnének pörgősek is mint régen..de nem baj akkor is szeressük őket…:D
    Nekem amúgy a 11-ből 6 ami teccik, a többi nem igazán nyerte el a tetszésem…

  4. nekem 7, az se sok, de azok nagyon jók, a többi meg nyál

  5. jaja osztom a véleményt,mert télleg más és tudjátok az jutott eszembe h eccer madonna mondott vm olyasmit h “ha változtatni akarsz,azt tedd radikálisan” nos talán azért maradt meg mert egy kedvencem is rá hivatkozott…
    nos ezt teszi madonna is és bár halljuk h igen ez madonna,de a linkin park detto! én is hallgattam,és nem tudtam eldönteni h most mi van?! és aztán jöttek a számok sorra… a no more sorrow-nál már éreztem azt a lüktetést ami akkor régen volt,mikor megszerettem őket!!! a legjobb az albumról a what i’ve done-al együtt! mellesleg télleg én is hiányolom a sok jó kis üvöltést,de valljuk be 4 év sok idő és ők legalább ennyi ideje ültek rajta mire megszületett a Minutes to Midnight. előtte a Meteora volt az “új” album. nos az még teljesen LP volt úgy gondolom. de ez is! tapasztaltak változtak és átgondoltak sok mindent. szerintem így volt jó. úgyis végül mindneki megkedveli ezt az albumot is! ;) én is ahogy többet hallgatom már lassan tudom mi a köv. és mi az ami teccik…tudom a címét is! ahogy néztem ti is! :P —>ergo: azért nem tartjátok túl rossznak :D én is így voltam.. na hi

  6. Nekem sem teccik az új album :( Pedig régen úgy gondoltam a LP túl jó ahhoz h szar lemezt tudjon készíteni…De tévedtem:( Minden szám tök egyforma nem tok külömbséget tenni 2 szám között. A Hibrid Theory-n, a Meteora-n mind csupa jó számok voltak, mindegyik a kedvencem volt, 1re sem tudtam azt mondani h ez nem teccik. Itt + az egész albummal gondok vannak, ráadásul nekem tök bejött ez a rap-metal vagy numetal, de itt a Mike előtérbe sem kerül… Hát ez van gyerekek, most már fontolóra veszem azt h : LP forever…=(

  7. linkinSzabi Says:

    Nekem nagyon tetszik, a régi albumokkal nem érdemes összehasonlítani, sztem egy-két gyengébb szám van a korongon de összességében bejön ez az új dolog…

  8. Hát nekem annyira nem jött be ez az új album. Úgy néz ki, a Linkin Park minden második albuma baklövés. A Hybrid Theory mai napig a kedvencem, de aztán kiadták 2002ben a Reanimation-t… egy remix album !? Remixeknek egy külön album? Na mindegy, no coment… A Meteora is zúzós volt, kicsit más, mint amivel kezdtek, szokni kellett, de azé hozták a formájukat a srácok. A Breaking the Habit és a Somewhere I Belong szerintem iszonyú jó számok, benne van a saját kis mindenkori top 10-emben. Most meg jönnek ezzel… A nagyrésze nyál, az a 4 ami meg nem, annál nem érzem azt, amiért anno megszerettem ezt az együttest. Én eddig a lemezig fanatikus Linkin Park rajongónak számítottam, de az elmúlt fél évben inkább előtérbe kerültek más együttesek a szememben. Hát ez van, remélem nem gondolták halálosan komolyan ezt a stílusváltást, majd a következő albumnál talán egy kicsit visszakanyarodnak a régi szálakhoz. Kis monológomat szeretném örök szlogenemmel zárni: Linkin’ Park FOREVER!!!!!!

  9. csáóó.szerintem ez az album is ugyanolyan jó mint a többi.igaz h egy kicsit érzelmesebb,”nyálasabb”…de ilyen is kell. azt nem értem h sokaknak mérnem teccik a reanimation!!?? a legjobb linkinpark album amit valaha kiadtak.(persze ez csak az én kis szerény véleményem). a mai napig elérzékenyülök amikor a reaniomation-t hallgatom.
    ennyi.^^
    lp örökre.

  10. Igaz, jóval másabb lett, mint a többi, de nekem nagyon bejön! Sztem jó lett a változás… És még a leglassab számban is remek Chaz hangja. Meg Mike-ot se hallottam még úgy, mint az In betwen-ben…:D

Vélemény, hozzászólás?

