Best of USTEAM 2006

A usteam fórumán nagy esemény zajlott az elmúlt hetekben, ugyanis (ha jól számoltam) 20 kategóriában szavaztunk a 2006-os év legjobb animéi felől. Beljebb kattintva megosztom a nagyvilággal, hogy a usteam fórumozói mire jutottak, és pár szót mondok azokról az animékről, amiket én is láttam, továbbá néhányról elpanaszolom, hogy szerintem másnak kellett volna nyerni.

A véleményem a legtöbb esetben szigorúan elfogult lesz, de hát ez már csak így megy ilyen fontos kérdéseknél [=

 

Íme a nyertesek:

  • Legjobb anime sorozat: Fate/stay night
  • Legjobb rövid anime: Paprika
  • Legjobb történet: Paprika
  • Legjobb karakterfejlődés: Eureka Seven
  • Legjobb animáció / vizuális effekt: Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – Solid State Society
  • Legjobb soundtrack: Fate/Stay Night
  • Legjobb opening: Higurashi no Naku Koro ni
  • Legjobb ending: Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
  • Legjobb akció / harcművészeti anime: Black Lagoon
  • Legjobb kaland / fantasy anime: Fate/stay night
  • Legjobb dráma anime: Hachimitsu to Clover II
  • Legjobb romantikus / szerelmi történet anime: Rec
  • Legjobb komédia anime: Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
  • Legjobb fanservice / ecchi anime: Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
  • Legjobb sci-fi / mecha anime: Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – Solid State Society
  • Legjobb thriller / misztikus / horror anime: Higurashi no Naku Koro ni
  • Legjobb női / lány karakter: Revy (Black Lagoon)
  • Legjobb férfi / fiú karakter: Harima Kenji (School Rumble Ni Gakki)
  • Legjobb gonosz karakter: Balalaika (Black Lagoon)
  • Legjobb újonnan indult anime: Death Note

Kötekedéseim:

  • A legjobb anime sorozatnál sajnálom, hogy a Fate/stay night nyert. Kb a kétharmadáig bírtam nézni ezt a sorozatot, aztán meguntam. Alapvetően egy fájtolós sztori, szép grafikával, pár jó karakterrel, meg a történet is rendben van, de ettől függetlenül mégiscsak egy fájtolós anime, van olyan sorozat, ami egy kicsit többet mond. Ebben a kategóriában igazából az NHK ni Youkoso!-t szerettem volna győztesnek látni, ami korántsem kapja meg azt a figyelmet, amit megérdemelne.
  • A legjobb karakterfejlődés volt az, ahol az NHK ni Youkoso!-t szintén győztesnek szerettem volna látni, de sajna csak második lett. A nyertes animét nem láttam, szóval azt nem tudom, hogy megérdemelte e a helyét, de mindenesetre sajnálom.
  • A legjobb sci-fi/mecha anime kategóriában nem igazán tudom, hogy milyen a felhozatal, az új Ghost in the Shell film mellett csak az Ergo Proxy első tizenegynéhány részéhez volt szerencsém (inkább balszerencsém), és az szerintem ortó szar, viszont, most lehet, hogy meg fogtok kövezni, de szerintem az új GitS sem lett olyan jó, legalábbis én sokkal többet vártam tőle. Szóval lehet, hogy a mezőnyből az a legjobb, de ettől függetlenül húzom kicsit a számat.

Amikkel nagyonis egyetértek:

  • Paprika: már korábban szólottam róla itt is, méltón kapta meg a legjobb rövid anime, legjobb történet, és holtversenyben az élen a legjobb vizuális effekt címet (a legutóbbiban ugyanúgy 20 szavazatot kapott, mint a GitS-SSS, nem tudom miért nincs a listán).
  • Black Lagoon: ez az anime rendre nyert is ott, ahol esélyesnek találtam, nevezetesen a legjobb akció, legjobb női karakter és legjobb gonosz karakter kategóriákban. Ez egy baromi jó akció sorozat, és magas színvonalon hozza azt, ami ettől a műfajtól elvárható. Nagy mögöttes filozófiára nem kell tőle számítani, viszont sok lövöldözésre és érdekes történetre igen. Plusz életem legmegrázóbb anime epizódja ehhez a sorozathoz kötődik.
  • Death Note: az openingje kapcsán volt már róla itt is szó, naná, hogy az a legjobb újonnan indult sorozat! [=

Majd ha vége a vizsgaidőszaknak, igyekszem írni egy kis bejegyzést azokról a nyertesekről, amiket már láttam, addig elégedjetek meg ezzel a kis szedett-vedett értékelésemmel. Akinek még idegen a műfaj, annak ez talán egy jó támpontot jelent, ami egy kategóriában nyert, az nagyon rossz biztos nem lehet. Valamint azt is hozzátenném, hogy animék terén a 2006-os év egész gyümölcsöző volt, akadtak olyanok, amikből biztos kultusz-anime fog válni (pl a Death Note :kunc kunc:), viszont voltak nagy hasraesések is (pl az Ergo Proxy, amit agyonhype-oltak, hogy milyen jó cyberpunk anime lesz, aztán nem lett belőle semmi). Szóval, mint ahogy minden hasonló díjátadáson lenni szokott, van olyan kategória, ahol erős mezőnyben nagyobb érdem másodiknak lenni, mint egy másikban elsőnek, de ez igazából sovány vígasz. És nem tudom, hogy mit szerettem volna kihozni ebből a bekezdésből.

Szabi

2 hozzászólás to “Best of USTEAM 2006”

  1. hozzanemerto Says:

    en ecchi-nek az amaenaideyo katsu-t valasztottam volna szemely szerint ^^

  2. Köszi az infót, remek cikk !

Vélemény, hozzászólás?

