Final Fantasy – Advent Children

Igen, tudom, ez nem egy új film, de nekem az volt. Nem vagyok egy nagy Final Fantasy fan, szóval előre szólok, egy darab nevet sem fogok tudni, a képek nem csak ehhez filmhez tartoznak, hanem szimplán Final Fantasy karakterek (ebben a filmben nem volt valami sok dekoratív elem), és most csak arról fogok írni, hogy ez a film milyen, nem próbálom meg a történetben elhelyezni, vagy akármi. Ez egy egyszerű beszámoló arról, hogy mit él át az, akinek köze sincs a Final Fantasy univerzumhoz, de megnézi a filmet, mert sokan beszélnek a Final Fantasy-ről, és ez tűnik a legegyszerűbb módnak arra, hogy megtudjuk, mi a búbánatról is van szó. Röviden annyit mondanék, hogy néha nagyon tetszett, néha káromkodtam, néha hányni akartam. Bővebben meg kattintsatok beljebb.

Kezdem a látvánnyal. A grafika, tekintetbe véve, hogy 2004-es filmről van szó, általában teljesen rendben volt. A tárgyakat nagyon jól megcsinálták, a szőröket, pl haj, kutya bundája, fű, szóval az ilyen sok, vékony, egymás mellett lévő dolgokat remekül oldották meg, értük le a kalappal. Viszont a tűz förtelmes volt. Szerencsére csak pár helyen furdulnak elő lángok, de ott se kellene.

Sok jelenetnek nem értettem a célját, mintha csak azért lettek volna, hogy a készítők megmutathassák, mennyire szép hegyeket, völgyeket, patakokat, házakat tudnak csinálni, és közben össze-vissza forgatták a kamerát, mert az milyen menő.

Mivel új vagyok a Final Fantasy világában, gőzöm sincs, hogy ki kicsoda, ha jártasabb lennék a témában, akkor biztos meg tudnám mondani, hogy x szereplő fiú vagy lány, viszont most néhányszor gondban voltam. Főleg, ha csak az arcát mutatták az illetőnek.

Jut eszembe arc. Az érzelemkifejezések szintén nem jöttek össze. A karakterek grimaszoltak, markolászták a levegőt, és persze tudtam, hogy most valami nagyon nagy érzelmi traumán mennek át, de “nem jött át a fíling”.

A filmben több motoros jelenet is van, így ezekre külön kitérek. Förtelmesek. Az még hagyján, hogy a főszereplő motorja teljesen bután van felépítve, elhiszem, hogy azért nem vágja kapásból hanyatt magát, mert a motor orrában tartott rengeteg kard lenn tartja. Viszont a motoros üldözéses, harcolós részek rémesek. Csapatnak a verdákkal, aztán keresztül-kasul csúsznak, 180-fokban megfordulnak, a gravitáció meg közben szünetet tart és kimegy kávézni… kettes voltam fizikából, de ezen jelenetek készítőinek akár tarthatnék korrepetálást. Igen, kritikusabb szemmel szoktam figyelni a motoros jeleneteket, és kevésbé vagyok elnéző. Azt még megemésztettem, hogy nincs rajtuk sisak, hisz ők vannak olyan tökös legények, hogy extra védőhártyát növesszenek, hogy a bogarak ne vigyék ki a szemüket, de nincs az az isten, hogy ilyen mutatványok közelébe érjen valaki. Egy dolog, hogy valami macsó és jól néz ki, egy teljesen másik dolog, ha valami gagyi. Ez pedig gagyi.

A zenéről az mondható el, ami úgy általában az egész filmről. Vannak iszonyat jól eltalált részek, és vannak rém gagyi, olyan tipikus “kemény legények leparkolták a verdákat, aztán valami iszonyat kőrokk zenére nekiállnak fájtoni”, már csak valami feszes bőrnaci hiányzott róluk, meg hogy a hajukat folyton fújja egy nyomorult szélgép. Tehát néha azon gondolkoztam, hogy meg kellene szereznem a soundtracket, néha meg hánynom kellett. Ennyi.

A történetet lerendezhetném annyival is, hogy “wtf”. Aki játszott a Final Fantasy játékokkal, meg benne van a történetben, az biztos érti. Én csak egy nagy keszekuszaságot láttam. Karakterek potyogtak az égből, három fehérhajú ürge, gyerekeket rabolt, hogy egy körbe állítsa őket, amit egy sárkány elkezdett lerombolni, aztán a gyerekeket elvitték onnan, tehát gyakorlatilag semmi szerepük nem volt. Valami alien anyagról beszéltek, ami a vérükben van és ki akar csapódni, és egy hirtelen jött eső meggyógyította őket. A főszereplőnek a múltjából bevillannak képek, amiből kiderül, hogy valami csaj meghalt, de hogy ki ő, miért halt meg, és mi az isten köze volt a főszereplőhöz, azt nem tudjuk meg. A gonoszok seregét a három fehér hajú ürge alkotja, akik folyton azt hajtogatják, hogy az anyukájukat akarják visszaszerezni. Nos, mint kiderül, anyuka valami lötty, amit az egyik fehérhajú arc megiszik, hogy aztán átváltozzon valami másik ürgévé. Na, akkor én is anyáztam. [=

Először olyan érzésem volt, hogy a történetet “ki mit mikor miért hogyan” játékkal rakták össze a forgatókönyvírók. (tudjátok, úgy kell játszani, hogy körbeültök, egyik ember a papírra leírja, hogy ki, behajtja, tovább adja, a következő odaírja, hogy mit, lehajtja, és tovább adja, majd amikor minden kérdésre választ adtak, kihajtogatják a papírt, és felolvassák, hogy milyen sztori született)

Másodszorra belegondoltam, hogy már vagy a tizenkettedik részénél tart a játék, szóval biztos, hogy volt ennek valami alapja. Nem tudom, hogy mekkora cselekményt próbáltak másfél órába sűríteni, de túl sokat. Mondanivalója így sem volt a filmnek, szóval szerintem sokkal jobb lett volna, ha kiszúrnak egy eseményt, amit rendesen kifejtenek, minthogy telerakják huszonötezer szereplővel, meg utalással, meg történetszállal, amit az egyszeri halandó nem ért. Vagy ha már kell a sok karakter, akkor azok legyenek nők, nézzenek jól ki, és szaggassák le a harc közben egymásról a ruhát.

Összegezve azt mondanám, hogy pergő film volt, meg szép, de jobban is el tudtam volna tölteni azt a másfél órát.

Szabi

14 hozzászólás to “Final Fantasy – Advent Children”

  1. Az FF-ekről annyit kell tudni, hogy egymáshoz sincs sok közük ( max. filozófiai motívumok térnek vissza ). Az első FF film, aminek már a címét is elfelejtettem, bődületes szar volt, tehát fogták magukat a Square-es srácok, és az egyik játékhoz, nevezetesen a heteshez, írtak egy folytatást. Ha előtte végigjátszod azt, és utánna nézed meg ( körülbelül egy hónap sírás-rívás meg enervált vigyorgás után, ugyanis a játék duplaplusz jó ), úgy más. Nagyon más. ;)

  2. ja, az FF-eknek nem nagyon van közük egymáshoz…
    én egyébként pont az advent children film után döntöttem úgy, h – jobb később, mint soha – elkezdek játszani az FF7-essel. ^^
    szóval a játék nélkül nem nagyon lehet érteni a filmet. de én érteni akartam :D

    az meg, h megfeledkeztek a készítők a gravitációról… ^^’
    az FF-ek kitalált világokban játszódnak… ilyen apróságokon nem kell fennakadni :D

  3. Üdvözletem!

    Nost 1-2 dolgon annyit javítanék, hogy néhány ff résznek annyi köze van egymáshoz, hogy hasonló rendszerre épül, viszont más a kerettörténet, Az úgymond alap job-ok több részben is fellelhetőek, gondolok itt olyanokra mint pl. red mage, black mage, stb. Amúgy meg annak az első filmnek ami valóban nagyon szar volt és mellesleg a FF univerzumához sem volt köze, a címe “A harc szelleme” volt. Pardon, ez az alcíme volt :) mellesleg ez egy nagy bukása volt a Squaresoftnak, ami mint tudjuk már Square-Enix névre hallgat. Amógy meg valóban kicsit nehéz megérteni, felfogni az AC-t annak, aki nem ismeri az eredeti történetet. A kritika írójának is csak azt tudom tanácsolni, hogy játsza végig legalább 2x a FF7-et, hogy megértse a storyt. Elsőre ugyanis nem biztos, hogy sikerülni fog. Sok dolog, helyszín jelentéktelennek tűnhet egy olyan számára, aki úgy ül le a film elé, hogy életébe nem hallott a FF-ról, ám a legtöbb dolognak igenis sok jelentése van. Amúgy nekem pont a motoros jelenetek tetszenek a legjobban :) najó meg a motor nélküli harcjelenetek. Elnézést kérek a kisregény miatt, ha netán valami nem tiszta vagy kérdés van, akkor szívesen válaszolok.
    Üdv
    Destor

  4. Még 1-2 apróságot kifelejtettem az előző postomból. A csaj aki a főszereplő emlékeiben jelenik meg az egy virágárus lány aki a játékban szerepelt és pont az ölte meg akivé átváltozik az a fehér hajú miután “megeszi” az anyját. Lehet, hogy a kedves kritika író bántásnak veszi amit írok, de azaz igazság, hogy ez a film nem neki készült. Ez a film inkább azoknak készült akik ismerik, sőt szeretik a FF világát, leginkább a 7. részét. Amit mellesleg 97-ben az év legjobb játékának választottak. Őszintén szólva a kritika engem kicsit zavar, de ugyanakkor kicsit megértő is vagyok, mert tényleg nem könnyű megérteni a filmet, ha valaki nem ismeri az előtörténetet. Ja és mégegy dolog és útána ígérem abbahagyom :) aki nem tudná annak halkan megsúgom, hogy akivé átváltozik a fehér hajú fószer, az a FF7 game főellensége akit a film főszereplője 1x már megölt. Bocs ha ezzel lelőttem volna 1 nagy poént. Na tényleg nem fárasztom tovább a népet. ;) További minden jót.

  5. Sziasztok!

    Egyetértek sokban az előttem szólókkal. :) Sok igazság van a leírtakban. Aki a kritikát írta… nos… abban is van igazság, meg nincs is. A Final Fantasy egy legenda, egy külön világ, ami magával ragadja az embert. Általában aki valahogy kapcsolatba kerül vele és kicsit belenéz, az megszereti. :)
    Én mégis azt mondanám, hogy a filmet úgy is lehet érteni, ha nem ismeri valaki a Final Fantasy-t. Anno én is úgy láttam, hogy nem ismertem akkor még a 7-es részt, csak egy kicsit hallottam róla. Viszont játszottam már a további részeivel. Ez akkor sem sokat jelent, mert én sem értettem elsőre a filmet, legelsőre. Viszont, ha az ember figyel és értelmesen nézni, nem azt figyeli, hogy milyen szuper harc van benne, látvány meg stb, akkor érteni is fogja. Meg kell nézni vagy 3-szor, és akkor már világos lesz, annak, aki kicsit is jártas fantasy műfajban, vagy rpg játékokban. Minden benne van a filmben, csak jól kell figyelni, és közben érezni is. Mindenki a látvánnyal meg effektekkel, meg mit tudom én mivel jön. Holott nagyon nagy szellemi mondanivalója van, és mély lelki dolgokról is szól.

  6. Talán azért jönnek a látvánnyal, mert a Square, vagyis most már Square-Enix nagy hangsúlyt fektet a látványvilágra. Gamer magazinokban is többen mondják, hogy a konzolokból a Square tudja kihozni a legszebb grafikát ill CG-ket. Ha nem lenne fontos a látvány akkor meg lehetne oldani kisebb költségvetéssel noname színészekkel is, de az már nem lenne az az igazi Final Fantasy. A játékban is nagy szerepet kap a látvány pl a skilleknél, vagy idézéseknél. Utóbbiból egy szép példányt a filmben is láthattunk, csak sajna Bahamutunk nem a jó oldalt képviselte ;)
    Röviden tömören, a Squarenél a látványvilág is legalább olyan fontos, mint maga a történet. Tény, hogy sajna a játék alaptörténetének ismerete nélkül nehéz megérteni a filmet, de a lényeg kivehető, csak vannak jelenetek, szereplők aminél nem igazán tudja az ember, hogy ez vagy az most ki ha nem ismeri a játékot. Mondjuk elég régen láttam a filmet, de úgy rémlik, hogy nem derül ki benne, hogy ki az a srác ill lány Cloud álmában. Ha tévednék akkor sry de japánul láttam a filmet angol felirattal és nehéz volt a kettőre együtt figyelni. Na további jó FF-ezést! :)

  7. Én személy szerint imádom az FF7 Advent Chilrent. Vagy 600-szor néztem végig anélkül, h játszottam volna a játékkal, de rengeteg mindent elolvastam vele kapcsolatban. Az, h a The Spirits Within szar lett, egy dolog. Sokan fikázzák (elnézést a kifejezésért) az AC-t, de szerintem naon jól összerakott történet és a karakterek zseniálisak lettek. És az, h a levegőben lebegnek szerintem naon is jó ötlet, hisz Cloud-ék más világban élnek és vannak képességeik, és ettől oan király az egész.
    “Mondjuk elég régen láttam a filmet, de úgy rémlik, hogy nem derül ki benne, hogy ki az a srác ill lány Cloud álmában.” A lány Cloud álmában Aerith Gainsborough, álítólag Cloud szerelme, a srác meg Zack, Cloud társa ha jól tudom.
    Összegzés képpen, szerintem nem kell fikázni az FF-eket, akinek nem tetszik annak nem tetszik, de nem kell össze-vissza írogatni, mondogatni, h így nem jó, úgy nem jó. Tartsa meg magának a véleményét! És akinek meg tetszik, az nyugodtan foglalkozzon vele! Személy szerint én szinte mindent tudni akarok az FF-ekről és foglalkozom is a témával.
    Na legyen mindenki jó, és további szép FF-es napokat ^^”

  8. Mellékesen megsúgom, hogy a FF7: AC a FF7 fan-eknek készült és nem a mozikedvelő nagyérdeműnek.

    Rega: jól tudod :) bár Aerith ideje korán meghalt, szal a szerelmük nem volt az igazi. Zack meg segített Cloudnak “kilépni” a SOLDIER-től, megmentette Cloud életét azzal, hogy feláldozta érte a sajátját. A kard amit ha jól emlékszem a filmben látsz leszúrva a földbe, az Zack kardja. Amúgy érdemes legalább egyszer nekiugrani a game-nek, sokminden kiderül belőle.
    Na további szépeket:)

  9. A Final Fantasy egy nagyon jó film, és tényleg remekül van összerakva. Engem az első része nem nagyon izgatott fel, de a többi… Valami eszméletlen. Szerintem nagyon jó, és bízok benne hogy csinálnak ilyeneket még, aminek a fanjává tudok válni xD De ez egy remek film… szerintem legalábbis.

  10. Sziasztok! Én sajna nem láttam a FF7-et, de nagyon szeretném megnézni és hálás lennék ha tudnátok segíteni nekem abban, hogy honnan lehetne letölteni vagy megvenni! előre is köszi

  11. Nah hy!!
    Én se láttam még deh 1x a youtuba láttam 1 videót róla és baszotúl +tetszet…
    Nagyon szeretném már látni..
    Ésh akinek nem tetszik annak a baszott ku…va annyát…
    Cak ennyi..:D=)

  12. na öcsém ha ennyire hülye vagy baz+ ne is írj róla!
    Már rájöhettél volna hogy ez nem valóság csak egy film!
    A nem rajzolt Filmekben is vannak olyanok amik nem valóságos mégis mindenki dicséri!
    Nem ez a lényege!
    Jah és csak azután fikáz valamit miután többet tudsz arról!

  13. Kurvajó film, már többször is megnéztem, csak lenne egy kis problémám a képekkel kapcsolatban: azok ugyanis nem a filmből vannak, hanem az FFX-2-ből (a 10. rész folytatása). Remélem Szabi ezt megjegyezted….

Vélemény, hozzászólás?

