Amikor a Gnome megvilágosodik – Geubuntu

A múltkor már mutattam egy enlightenmentes ubuntu változatot, a gOs-t, most itt egy másik, a Geubuntu. Ugyanúgy live cd, ugyanúgy ubuntu 7.10, sattara. Ez is Gnome-os programokat használ, Enlightenment kezelőfelülettel, két saját témával, a Sunshine-nal és a Moonlight-tal. Igazából azért szedtem le, mert várok már egy igazán remek Enlightenment témával szerelt ubuntut, ami tényleg nagyon pöpecül meg van csinálva, és mert az ubuntu.hu-n “az olasz szépség”-ként volt a Geubuntu emlegetve. Nos, szerintem csúnya. A honlapon nézzétek meg a képeket és döntsétek el magatoknak, nekem a gOs témája sokkal-sokkal jobban bejön. Itt nem szakadtak el annyira az Ubuntu alap témájától, a sunshine fosbarna, a moonlight pedig kicsit Ubuntu Studio ihletésű fekete+kék (de korántsem olyan szép, mint az Ubuntu Studio témája). Igazából nem töltöttem el a live cd-vel sok időt. Amint megláttam, hogy a filekezelő minden mappát külön ablakban nyit meg, az első dolgom volt, hogy kikapcsoljam. Lehet, hogy át lehet valahol állítani, de akkoris, ez default beállításnak nagyon rossz vicc. Arról meg nem is beszélve, hogy a néha mocorgó háttér (vagy a szöveg buzerálódik, vagy az enlightenment logó villan be) szerintem rém idegesítő. A  szoftverellátottság kb a szokásos (Firefox, Pidgin, Gimp, bár Openoffice nincs, csak Abiword van, de nem tart semeddig felrakni).

Persze ez csak az én véleményem. Ha egy pozitívabb kritikát szeretnétek, az ubuntu.hu-n lelitek. A honlapjuk meg itten e.

Szabi

Reklámok

Egy hozzászólás to “Amikor a Gnome megvilágosodik – Geubuntu”

  1. minden ubuntura percek alatt telepíthető az enlightenment a synaptic csomagkezelőből, és a bejelentkezés során opcióként választható lesz.
    felesleges ezért lehúzni egy disztrót sztem…
    hajrá:)

Vélemény, hozzászólás?

