Amiket érdemes volt 2008-ban nézni

118410207350wu384ng0h68e1gh448gsscco8kc8ap2qhjyqp09kw0wsksk0cksk4thKorábban nem voltam egy nagy filmes, idén viszont igyekeztem az érdekesebbnek tűnő múvikat befigyelni, és sajnos a legtöbben csalódtam. Az év abszolút toronymagasan nyertese az In Bruges, egy borult, fekete humoros dráma két bérgyilkosról. Általában utálni szoktam a lassabb filmeket, úgyhogy külön plusz pont, hogy ezt mégis imádtam. A képi világa és a hangulata valami hihetetlen, és a vége… Aki nem tette volna, feltétlen nézze meg.

Második helyezett a The Dark Knight, amiről többet nem is mondanék. A harmadik pedig a Postal. Uwe Boll ezzel szerintem bőven felülmúlta mindenki elvárását, és amellett, hogy sikerült visszaadnia a játék hangulatát, olyan dolgokat mert a vászonra vinni, amiken egész Amerika hőbörög. Egy teherautónyi általános iskolást lemészárolnak benne, elütik a babakocsiban robogó csecsemőt, és még 9/11-ből is poént csinálnak. Pár haverral és sörrel simán végig röhögős a film, úgyhogy részemről riszpekt.

A negyedik, és egyben utolsó, ami eszembe jut, az a Tropic Thunder. Egyrészt Tom Cruise baromi jó alakítása miatt, másrészt a film hangulata miatt.

Teljesen külön kategóriában említendő a Hunter S. Thompson életéről és munkásságáról forgatott, Gonzo névre hallgató dokumentumfilm, amit mindenki nézzen meg, aki hallotta már az író nevét valaha.

Sorozat tekintetben a Californication továbbra is jó, és a Dexter is, bár a befejező részeket szerintem ordas módon elszúrták. Az év sorozata viszont egyértelműen a How I Met Your Mother. Kíváncsi lennék, hogy mit tól az írói gárda, és milyen lehet egy brainstorming session, amiből ezek a kreténségek születnek.

Rajzfilmek terén a Simpson család eláshatja magát Bart gőrdeszkájával, hogy utána a folyton éheztetett kutya rájuk vizeljen, 4-5 epizód után már nem is vettem a fáradtságot, hogy megnézzem, annyira sehol sincs a Family Guyhoz képest. A Code Monkeys hozta a szokásos kritikán aluli színvonalat, bár a múlt évadban Hitler feltámasztásával, majd levizelésével és újra megölésével elég magasra tették a lécet, és ennél nem is sikerült durvábbat kitalálni. Bár, ha eddig nem is nézted a sorozatot, az április 20-ai, “The Story of 420“-t érdemes megejteni. Ezen felül örömhír, hogy a Robot Chickennek lesz negyedik évada is. Plusz pár hete kijött a Robot Chicken Star Wars Special második része, ami szintén highly recommended. Hja, és persze a South Park, ami szokás szerint jó volt, plusz riszpekt pont nekik is, mivel a honlapjukon streamelhetővé tették az összes epizódot.

Anime részleg sajnos idén nincs, belőlük szinte teljesen kimaradtam idén. Hallottam, hogy a Vexillet nálunk is bemutatták, de az nem nagyon tud mit felmutatni azon kívül, hogy szép, és két Boom Boom Satellites szám is van a soundtracken. Ezen kívül Miyazaki mester Ponyo on the Cliff by the Seajébe néztem bele, de szemmel láthatóan nem én voltam a célközönség, így miután láttamoztam, hogy itt is milyen magával ragadó képi világgal operál, abba is hagytam. Úgyhogy kérlek meséljetek, mely animéket volt érdemes idén megnézni?

Két film van még, amit lehet, hogy később majd bánni fogok, hogy itt nem említettem meg. Az egyik az Adam’s Apples, egy skinhead története egy pappal, amiről mindenki áradozott. A másik meg a RocknRolla, amiről még nem hallottam semmit, de mivel Guy Ritchie rendezte, nagyon remélem, hogy nem lesz olyan égés, mint az ál-Tarantino rendezte Hell Ride.

Szabi

Egy hozzászólás to “Amiket érdemes volt 2008-ban nézni”

  1. Jóféle összefoglalás.
    Bár nekem a family guys nem érhet a simpson család nyomába…
    Ízlések és pofonok.

Vélemény, hozzászólás?

